Read more about the article KAGAMI: Een pionier van Immersieve Voorstellingen in Mixed Reality
Audience members wearing the Magic Leap 2 mixed reality headset. MARISSA ALPER FOR THE SHED

KAGAMI: Een pionier van Immersieve Voorstellingen in Mixed Reality

  • Post last modified:13/06/2023

De technologische vooruitgang op het gebied van Mixed Reality vindt langzaam maar zeker zijn weg in onze cultuur. Hoewel we tegenwoordig veel voorbeelden van deze technologie zien in tentoonstellingen, VIP-ruimtes bij sportevenementen en interactieve trainingen, blijven concrete toepassingen in de bredere media nog achter. Het is duidelijk dat er behoefte is aan pioniers die het voortouw nemen en immersieve voorstellingen verzorgen om de (on)voorziene uitdagingen aan te gaan. Een van deze pioniers, Tin Drum, heeft…

Continue ReadingKAGAMI: Een pionier van Immersieve Voorstellingen in Mixed Reality

Cocreatie sessie met GENZLAB mondt uit in een middag vol innovatie en inspiratie

  • Post last modified:01/06/2023

In een wereld waarin media en technologie een integraal onderdeel zijn geworden van ons dagelijks leven, is het cruciaal om na te denken over hoe we deze tools kunnen optimaliseren en verbeteren. Onlangs vond er een inspirerende cocreatie sessie plaats tussen GenZLab, een innovatief lab voor generatie Z, en Proeftuin Media5G/XR. Tijdens deze sessie werkten vrijwillige studenten samen om na te denken over hoe ze hun dagelijkse mediagebruik konden verbeteren. De resultaten waren verbluffend en…

Continue ReadingCocreatie sessie met GENZLAB mondt uit in een middag vol innovatie en inspiratie

AR en de verbeterde fanbeleving !

  • Post last modified:22/05/2023

Augmented Reality (AR) wordt steeds populairder in de wereld van reclame en biedt nieuwe mogelijkheden voor het verbeteren van de fanbeleving. Met de verwachte groei van het aantal AR-gebruikers en de reeds aanzienlijke marktgroei, is het belangrijk om het bereik van AR niet te onderschatten. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van AR Filters op Instagram, waar gebruikers digitale objecten in de echte wereld kunnen plaatsen of hun uiterlijk kunnen aanpassen. Onderzoek toont aan dat…

Continue ReadingAR en de verbeterde fanbeleving !